Менеджменту освіти Університет НАПНУ
МЕ́НЕДЖМЕНТУ ОСВІ́ТИ Університет НАПНУ Засн. у Києві 1952 як вищий навч. заклад післядиплом. освіти Центр. інституту підвищення кваліфікації керів. працівників нар. освіти Міністерства освіти УРСР. Від 1962 — Центр. інститут удосконалення вчителів, від 1992 — Укр. інститут підвищення кваліфікації керів. кадрів освіти, від 1997 — Держ. академія керів. кадрів освіти, від 1999 — Центр. інститут післядиплом. пед. освіти АПНУ, від 2007 після злиття з Донец. інститутом післядиплом. освіти інж.-пед. працівників — сучасна назва. Осн. напрями дослідж.: упр. навч. закладами та менеджмент освіти, організац. психологія та психологія праці, соц. психологія та психологія соц. роботи; пед. й вікова психологія; теорія та практика організації післядиплом. освіти та навч. дорослих; моніторинг і забезпечення якості освіти упродовж життя; проектування інновац. технологій упр. системою післядиплом. пед. освіти в умовах сусп. змін; теор. та метод. основи застосування інформ.-комунікац. технологій в системі відкритої освіти; психол.-пед. засади підготовки конкурентоздат. фахівців в умовах післядиплом. освіти. Налагоджено міжнар. зв’язки з низкою наук. і навч. закладів Азербайджану, Білорусі, Грузії, Казахстану, Польщі. У структурі Університету функціонують (Центр. інститут післядиплом. пед. освіти, Навч.-наук. інститут менеджменту та психології (обидва — Київ), Білоцерк. інститут неперерв. профес. освіти, 12 каф. (відкритих освіт. систем та інформ.-комунікац. технологій; методики профес. освіти та соц.-гуманітар. дисциплін; технологій навч., охорони праці та дизайну; педагогіки, психології та упр. навч. закладами; держ. служби та менеджменту освіти; психології упр.; філософії та освіти дорослих; університет. освіти і права; упр. проектами та заг.-фах. дисциплін; упр. навч. закладом та педагогіки ВШ; заг. та практ. психології; економіки та упр. персоналом), 9 відділів (організації навч. іноз. громадян, наук.-метод. забезпечення післядиплом. пед. освіти, організації навч. процесу й моніторингу, міжнар. співробітництва, наук.-організац. роботи, редакц.-видавн., кадрової та правової роботи, ліцензування та акредитації, організац. роботи та діловодства), аспірантура й докторантура, навч.-метод. центр організації дистанц. навч., б-ка. Університет ініціював утворення в 2010 всеукр. громад. організації «Консорціум закладів післядипломної освіти», що об’єднала у своїй структурі заклади післядиплом. освіти України. Навч.-вихов. процес забезпечують 211 осіб, зокрема 90 наук.-пед. працівників, серед яких 20 д-рів н., 54 канд. н., 4 академік і 1 чл.-кор. НАПНУ, 3 засл. діячі н. і т. України. У Навч.-наук. інституті менеджменту та психології навч. бл. 1 тис. студентів, у Центр. інституті післядиплом. пед. освіти — бл. 3 тис. слухачів курсів з підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації, у Білоцерк. інституті неперерв. профес. освіти — бл. 100 студентів. Серед працівників Університету — Є. Березняк, М. Болдирев, А. Бродський, Л. Валін, П. Власюк, С. Всехосвятський, В. Глушков, М. Дробноход, С. Зиков, О. Киричук, В. Колбановський, М. Колесников, М. Кравченко, Б. Крисюк, С. Лейнбенгруб, В. Олійник, В. Пасічник, П. Пшеничний, К. Свєчин, В. Сухомлинський, І. Федченко, К. Хренов, С. Шабалов, М. Ярмаченко. Видає наук. ж. «ScienceRise», електрон. наук. ж. «Теорія і методика управління освітою», зб. наук. пр. «Вісник післядипломної освіти», «Післядипломна освіта в Україні», а також є співзасн. зб. наук. пр. «Простір арт-терапії» та «Інформаційні технології і засоби навчання». Фонд наук. б-ки складається з бл. 112 380 прим. та депозитарію зі 154 електрон. ресурсів. Університет має навч.-метод. корпус та гуртожиток. Перший дир. — Я. Томашевський (до 1954), ректори: В. Олійник (1999-2017), М. Кириченко (від 2018).
Рекомендована література
- Центральний інститут післядипломної педагогічної освіти АПН України: історія та розвиток. К., 2003.