Морське інженерне бюро
Визначення і загальна характеристика
МОРСЬКЕ́ ІНЖЕНЕ́РНЕ БЮРО́ (МІБ) Засн. 1995 в Одесі групою молодих н. с. кораблебуд. факультету Одес. мор. університету з метою практ. застосування своїх знань у галузі буд. механіки корабля й мореплав. властивостей суден. Спочатку займалося винятково розрахунк. завданнями щодо корпусів суден і наук. дослідж. на замовлення класифікац. т-в, нині виконує практично весь спектр інжиніринг. робіт для судноплавства й суднобудування. Роботу МІБ орієнтов. на підтримку укр. судновласників, зокрема й на продовження термінів експлуатації діючого флоту. Розроблення й супроводження нових тех. рішень та тех.-робочих проектів Бюро розпочало у травні 2000 і до серед. 2018 за 96-ма його проектами побудовано 330 мор., річк. і змішаного «річка–море» типу суден (окрім повністю завершених, ще понад 30 суден перебували на стапелях заводів): 119 суховантаж. суден різних видів плавання (зокрема «Гейдар Алієв», «Мірзага Халілов», «Каспіан Експрес», «Азов макс», «Карелія», «Челсі», «Хазар», «Надія», «Святий Георгій»); 118 танкерів-продуктовозів, -хімовозів тощо («Балт-Флот», «Армада», «Нова Армада», «Астон», «Світанок», «Святий князь Володимир»); 21 мор. суховантажне судно необмеж. р-ну плавання («EMI Proud», «Аметист», «Спарта», «Саксона», «Скала», «Eren-C2»); 10 багатофункціонал. аварійно-рятув. суден-криголамів («Берингова протока»), арктич. плавання («Рятівник Карев»), мор. водолаз. суден («Стольний град Ярославль»); 9 буксирів, зокрема льодокол. буксири («Портовий»), транспортні буксири-постачальники для Каспій. моря («Фенікс»), пожеж. буксир («Пенай»), буксир-кантувальник («Бульбаш»); 8 залізнич. поромів («Петровськ», «Скіф», «Авангард», «Балтійськ», «Слов’янин») та ін. МІБ співпрацює з компаніями України, Туреччини, Китаю, Болгарії. У Бюро працюють бл. 100 н. с. (2018), із них 2 д-ри й 4 канд. н. Ген. дир. — Г. Єгоров (від 1995).