Пасивенко Володимир Іванович
ПАСИВЕ́НКО Володимир Іванович (Пасівенко; 08. 08. 1939, с. Обичів Малодівицького, нині Прилуцького р-ну Чернігівської обл.) — художник-монументаліст, живописець і дизайнер. Батько Б. Пасивенко. Народний художник України (2006). Державна премія України імені Т. Шевченка за монументально-декоративний розпис «Біль землі» в Національній бібліотеці України імені В. Вернадського (1998). Член НСХУ (1973). Член-кореспондент НАМУ (2009). Закінчив Московське вище художньо-промислове училище (1967; викладачі С. Борисов, А. Короткевич, Д. Терехов). Працював на виробництві в Києві (1959—61); художником-конструктором на Київському механічному заводі (1967—70); художником-монументалістом у Художньому фонді України (Київ, 1970—98). Від 1999 — на творчій роботі. Виконав низку монументально-декоративних розписів, зокрема «Весна» в Будинку новонароджених (1973), «Українське народне весілля», «Ніч на Івана Купала» у готелі «Україна» в Москві (обидва — 1978—79), «Людина і огонь», «Людина і земля», «Людина і вода», «Людина і небо» в бібліотеці Національного технічного університету України «Київський політехнічний інститут» (1978—81), декоративні композиції «Відлуння століть», «Стародавній Київ» у ресторані «Золоті ворота» (1984), «Біль землі», «Тривога», «Діалог» в Національній бібліотеці України імені В. Вернадського (1987—89; співавт.), «Собор архангела Михаїла і всіх небесних сил» (співавт.), «Святий Михаїл — митрополит Київський і Святополк Ізяславич — великий князь київський» (обидва — 1998) на мурах Михайлівського Золотоверхого монастиря, розписи в ньому на західній стіні у Варваринському приділі (1999—2000), розпис «Третій Вселенський собор в Ефесі» в Успенському соборі Києво-Печерської лаври (2010—11); кольорове вирішення 1-го мікрорайону на Троєщині (1983—87, співавт.; усі — Київ). Для монументального творчого доробку П. характерні висока майстерність, вільне володіння різними матеріалами й техніками. Його станковий живопис — символіко-романтичний. Митець створює світ неповторних образів, що ґрунтується на українських народних традиціях та міфології. Нерідко живописним знаком-символом стає промовиста деталь, що легко вгадується своєю національною приналежністю (вінок зі стрічками, кущ калини тощо). Пейзажі вирізняються довершеністю, елегійністю живописної форми, вражаючою тональністю. Учасник всеукраїнських та зарубіжних мистецьких виставок від 1967. Персональні — у Києві (1970, 1997, 2005). Роботи зберігаються в Національному художньому музеї України, Національному музеї Т. Шевченка, Музеї сучасного мистецтва України (усі — Київ), Державному музеї Т. Шевченка (м. Канів Черкаської обл.), Херсонському художньому музеї, Художньому музеї Дж. Циммерлі (м. Нью-Брансквік, шт. Нью-Джерсі, США). Про творчість П. створено телепередачу «Довга дорога до себе» (2004; режисер Л. Карібова, редактор Т. Зарівна).