Чуднівець Анастасія Сергіївна
ЧУДНІВЕ́ЦЬ Анастасія Сергіївна (10. 03. 1988, смт Петриківка Царичанського р-ну, нині с-ще Дніпровського р-ну Дніпропетровської обл.) — майстриня петриківського розпису, мистецтвознавиця. Дочка Валентини, онука Федора Панків, сестра Р. Чуднівець. Кандидат мистецтвознавства (2020). Закінчила Петриківську дитячу художню школу, Криворізький педагогічний університет (Дніпропетровська обл., 2010) та Криворізький університет (2014). Учасниця обласних, всеукраїнських і зарубіжних мистецьких виставок-презентацій петриківського розпису, зокрема в Бразиліа (2011), Ель-Кувейті, Празі, Вроцлаві (Польща), Мадриді, Рабаті, Пекіні, штаб-квартирі ЮНЕСКО (Париж; усі — 2013), Заґребі (2014), Каунасі (2016), Клайпеді (2016–17), Вільнюсі (2017–19; усі — Литва), Софії, Варні, Пловдиві (усі — Болгарія, 2017). Досліджує самобутність петриківського розпису, творчість відомих майстрів (Ф. Панка, Н. Турчин). Авторка серії відеоперформансів «Проблеми петриківки» (2020–21).
Додаткові відомості
- Основні твори
- «Чар-зілля», «У кропі маки поросли», «Жовті айстри», «Рожевий ранок тихо плаче листям» (усі — 2014), диптих «Купальські мотиви», «В обіймах ночі на Купала» (обидва — 2015), «Стрибати?» (2016), «Весна» (2019), «Сутінки», «Фантазія» (обидва — 2020), «Рання пташка», «Квіткова фантазія», «Материнство» (усі — 2021).
- Основні праці
- Значення постаті Федора Панка для розвитку петриківського розпису. Ч. 1 // Аркадія. 2015. № 1; Петриківка у творчості Федора Панка. Ч. 2 // Там само. № 2; Самобутність петриківського розпису та іманентна творчість за кордоном: порівняльний аналіз художньої стилістики // Українська АМ. Дослідницькі та наук.-метод. пр. 2016. Вип. 25; Петриковская роспись как элемент национального стиля в графическом дизайне // Пытанні мастацтвазнаўства, этналогіі і фалькларыстыкі. Вып. 23. Мінск, 2017; Презентація петриківського розпису у творах виставкового та масового характеру в сучасному культурному просторі // Мистецтвознавчі зап. 2018. Вип. 33; Прояви кітчу в сучасному аматорському петриківському розписі // Культура і сучасність. 2020. № 2.