Квочур Анатолій Миколайович
КВО́ЧУР Анатолій Миколайович (16. 04. 1952, с. Мазурівка Чернів. р-ну Вінн. обл.) — льотчик-випробувач. Герой РФ (1992). Державні нагороди СРСР і РФ. Закін. Єйське вище авіац. училище льотчиків (Краснодар. край, РФ, 1973), Школу льотчиків-випробувачів (м. Жуковський Моск. обл., РФ, 1978), Моск. авіац. інститут (1981), Академію держ. служби при Президентові РФ (Москва, 1999). У 1973–77 перебував на військ. службі; 1978–81 працював льотчиком-випробувачем на авіац. заводі у м. Комсомольськ-на-Амурі (Хабаров. край, РФ); 1981–91 — у ДКБ ім. А. Мікояна (Москва); від 1991 — льотчик-випробувач і нач. лаб. ергономіки, від 1996 — заступник нач. з оборон. тематики, від 2005 — 1-й заст. нач. із льот. випробувань, водночас 1996–2005 — президент пілотажно-дослід. центру Льотно-дослід. інституту (Жуковський). Випробовував серійні літаки Су-17 та їхні модифікації; у ДКБ ім. А. Мікояна — МіГ-23, -25, -29, -29К, -31 та їхні модифікації; від серед. 1980-х рр. як провід. льотчик-випробувач брав участь у створенні винищувача нового покоління МФІ. Загалом освоїв бл. 90 типів літал. апаратів (з модифікаціями). 1988 на міжнар. авіац. салоні у передмісті Лондона Фарнборо вперше продемонстрував фігуру вищого пілотажу «дзвін», 2005 на міжнар. авіац.-косміч. салоні в Жуковському встановив 7 світ. авіац. рекордів. На одноміс. винищувачі Су-27 (із дозаправками у повітрі) здійснив перельоти в Австралію (1995) і через Пн. полюс (у липні та вересні 1999); на двоміс. винищувачі Су-30 — безпосадковий переліт за маршрутом Москва–о-в Чкалова (Далекий Сх.)–Москва (2006). Розробляє методики індивід. і груп. вищого пілотажу, методи дозаправки літаків у повітрі; здійснює безпосереднє керівництво програмами з модернізації літаків, створення модернізов. кабіни, міжоб’єкт. супутник. навігації.