NEMIROFF
«NEMIROFF» — українська горілчана компанія. Розташ. у м. Немирів Вінн. обл. Засн. 1992 на базі кальвадос. цеху Немирівського спиртового заводу як Виробн.-комерц. фірма «Немирів. лікеро-горілч. завод “N.”». Осн. вид діяльності — виробництво дистильов. алкогол. напоїв. Фундатори: компанія «Вrеyfіеld Тrusт Rеg» (Ліхтенштейн; статут. внесок — 80%) та держ. підприємство «Немирів. спирт. завод» (20 %). «N.» — одне з перших в Україні підприємств з іноз. інвестиціями у виробництво горілки та один із найбільших світ. виробників алкоголю, перший укр. алкогол. бренд, що отримав офіц. статус «міжнародний» (надається, якщо не менше 30 % продукції експортується). 2004 уведено в дію другий завод компанії в Немирові, один із найсучасніших у Європі, заг. пл. бл. 54 тис. м2. Після цього сумарна проектна потужність розлив. ліній склала 72 тис. пляшок за годину (120 млн л готової продукції на рік). У підрозділах компанії працювали понад 2 тис. осіб. Підпр-во оснащене устаткуванням провід. світ. виробників: «Krones», «Still», «Viessmann» (усі — Німеччина), «Toyota» (Японія), «Gardner Denver» (Фінляндія). 2003 компанія стала алкогол. трендом № 1 у світі за динамікою розвитку та № 6 — за обсягами продажу, найбільш динам. міжнар. алкогол. брендом у світі. 2006 створ. «Nemiroff Холдинг» (голова Ради дир. — О. Глусь), 2008 — «Nemiroff International» із штаб-квартирою в Будапешті для більш ефектив. розвитку компанії на зовн. ринках, зокрема у Зх. Європі, Пн. і Пд. Америці та Китаї. 2010 компанія «N.» стала абсолют. лідером укр. ринку горілки, збільшивши обсяг продажів продукції до 473,6 млн дол., внаслідок чого податк. відрахування сягнули 211,3 млн дол., а сума податків, сплачених компанією до держ. бюджету України, склала понад 100 млн дол. (793,59 млн грн). Власником всіх укр., а також рос., угор. та польс. компаній холдингу «N.» був «Nemiroff Holdings Limited», останнім, в свою чергу, володіла компанія «Nemiroff Vodka Limited». У структурі холдингу — керівна компанія «N.», дочірні підприємства Укр. горілч. компанія «N.» та «Алко Інвест», торг. представництва «N.» у РФ та Польщі, «Nemiroff International». Вироб. потужності компанії: 2 заводи в Немирові, лінії розливу в РФ (Ярослав. лікеро-горілч. завод) та Білорусі (респ. унітарне підприємство «Мінськ Кристал»). Від 2012 у Москві діє ТОВ «Немірофф Горілка Рос», підпорядк. компанії «Nemiroff Vodka Ltd». Вироб-во організовано на заводах холдингу «Башспирт», білорус. підприємстві «Мінськ Кристал», а також на потужностях АТ «Росспиртпром». 1997 на ринку презентовано першу автор. горілку — «Nemiroff Original». 1998 під брендом «N.» виготовлено за унікал. рецептом горілку «Українська медова з перцем», що стала своєрід. укр. сувеніром, який часто презентують за кордоном. 1999 здійснено перші поставки продукції «N.» до США, 2000 — у РФ. Від 2002 «N.» — чл. британ. Світ. клубу мільйонерів, до якого входять алкогол. бренди, річний обсяг продажу яких перевищує 1 млн кейсів (1 кейс — 9 л). Окрім «Української медової з перцем», найпопулярнішими торг. марками були: N. «Оригінал», «Українська березова особлива», «Delikat м’яка», «Немирівська брусничний лист», «Premium» і «LEX». 2013 споживачеві запропоновано N. «Гостра полуниця», 2016 — класичну «Premium De Luxe» і ягідну «Premium Cranberry» як ідеал. складові коктейлів. 2016 на заводі проведено модернізацію виробництва із застосуванням сучас., зокрема цифр., технологій, у результаті чого зросла ефективність роботи та якість продукції. У тому ж році започатковано серію смак. горілок для експорту («Nemiroff Exotic Collection»): апельсин, кокос, манго, ананас, персик і лимон, груша, яблуко. 2017 окремі з них (персик, груша і яблуко) реалізували в Україні. Загалом асортимент «N.» нараховує понад 60 видів продукції в усіх цінових категоріях. Процеси компанії сертифіковані відповідно до найкращих світ. практик, виробництво оснащено найсучаснішим очис. обладнанням (напр., для запобігання викидам парів спирту в атмосферу на заводі встановлено спиртовловлювачі). Реалізовано широкомасштаб. проект зі створення рев. системи захисту від підробок: 2002 запущено унікал. систему маркування пляшки за допомогою лазера, що дозволяє випалювати дату та час розливу одночасно на пляшці та ковпачку; 2007 впроваджено нову систему захисту від підробок — ковпачок «детектор правди» (при першому відкриванні пляшки на ковпачку з’являється червоне кільце, що свідчить про оригінальність напою). Завдяки цьому продукція виробництва «N.» складала бл. 40 % усієї експортов. з України горілки, а компанія входила до трійки найбільших постачальників горілки у світі в магазини безмит. торгівлі «Duty Free». Її продукцію, що постачали у понад 80 країн світу, лише за останні 10 р. відзначено понад 60-ма медалями й нагородами. Станом на поч. 2020 дочірнє підприємство «Укр. горілч. компанія “N.”» (кер. — В. Кіпіш) знаходиться на стадії припинення госп. діяльності.