Очередько Катерина Володимирівна
Визначення і загальна характеристика
ОЧЕРЕ́ДЬКО Катерина Володимирівна (12. 05. 1985, Київ) — живописець, графік, мозаїстка, аніматорка. Сестра Т. Очередько. Член НСХУ (2012). Диплом 1-го ступеня Всеукр. виставки «Графіка у Харкові» (2017), премія «Silver Key Honor Aword» Кіпр. музею сучас. мистецтва (м. Нікосія, 2020). Закін. Видавн.-полігр. інститут Нац. тех. університету України «Київ. політех. інститут» (2010; викл. В. Цах). Учасниця всеукр. та міжнар. мистецьких виставок, конкурсів, симпозіумів, пленерів від 2009. Персон. — офортів у Києві (2011, 3 експозиції), графіки у м. Нікосія (2018). У 2009–22 створювала ілюстрації для укр. та амер. видавництв: «Грані-Т», «Либідь», «Літера», «Освіта», Укр. НДІ спец. видів друку, LAT&K. Разом із сестрою виконала мозаїчне оформлення інтер’єру Спасо-Преображен. собору в Києві (2010–18), Свято-Захаріє-Єлизаветин. скиту в с. Мала Солтанівка (Васильків., нині Фастів. р-ну Київ. обл., 2019–20). Як художниця-аніматорка працювала над створенням повнометраж. анімац. фільмів (намалювала вручну олій. фарбами) у студії «Breakтhru films» (Польща): про життя та смерть В. Ван Ґоґа «З любов’ю, Вінсент» (2017; номіновано на премії «Оскар» та «Золотий Глобус», 2018), «Селяни» за романом В. Реймонта (2021–22). У твор. роботах надає перевагу фігурат. реаліст. композиціям та портрету. Для живопис. творів притаманна широка амплітуда звучання чистих та яскравих імпресіоніст. кольорів, мисткиня надає перевагу багатошар. пастозному живопису в індивід. експресив. манері (серії «Краса жінки», «Берегиня»). У серії «Берегиня» використовує силу орнаменту як оберега, де кожний елемент та колір має своє значення. У графіці створює виразні та лаконічні філос. твори із глибоким зміст. підтекстом, акцентує увагу глядача на символіч. підтексті кожного образу, гранично використовує візуал. можливості естет. виразності лінії, приділяє увагу деталям (серії «Місто», «Ігри, в які грають люди», «Традиції та ремесла Кіпру» — для колекції Кіпр. музею сучас. мистецтва, 2020–21). Захоплення лінією, з її пластичністю та лаконічністю, прослідковується в серії ліногравюр «Долоні». Кураторка й учасниця низки проектів: «Arttwins» (Київ, 2015–18); «Пошук — Ван Ґоґ — Ремінісценція» (Дніпро–Київ, 2017) та ін. Роботи зберігаються у Кіпр. музеї сучас. мистецтва, музеї «Bibliotheca Alexandrina» (м. Александрія, Єгипет), Китай. музеї гравюри (м. Гюанлан, Китай).
Додаткові відомості
- Основні твори
- «Гурман», «Пастка» (обидва — 2017), «Мрій про майбутнє, але пам’ятай про минуле», «Стародавнє ремесло», «Синергія», «Ткачі. Зв’язки», «В променях сонця», «Літо», «Берегиня», «Смак насолоди» (усі — 2021), «З надією в серці», «В місячному сяйві», «Жовті тіні» (усі — 2022); іл. до кн. «Каллиграф» Є. Ільїна (К., 2017).