Розмір шрифту

A

Антоненко Георгій Володимирович

АНТО́НЕНКО Георгій Володимирович (05. 06. 1960, Київ) — художник фарфору, декоративно-ужиткового мистецтва, графік. Закінчив 1-й курс факультету образотворчого мистецтва Заочного народного університету мистецтв (Москва, 1980; викладач М. Годяєва). На­вчався 1975—78 на курсах петриківського роз­пису при Київському міському Будинку художньої самодіяльності проф­спілок (викладач П. Глущенко). У 1970—80-х рр. створював графічні малюнки декоративних роз­писів, використовуючи при­йоми петриківського народного роз­пису (папір, гуаш, акварель). На початку 1980-х рр. виконував декоративні малюнки для плакатів і листівок видавництва «Образотворче мистецтво». Від 1977 — на Київському екс­периментальному кераміко-художньому заводі (від 1993 — ВАТ «ДЕФФА»): 1978—80 і 1982—85 — живописець, від 1986 — копіювальник, 1988—2000 — художник. Створював проєкти роз­писів та роз­писи на подарункові вази, чайники (зокрема форми «ВІК»), блюда, роз­робляв малюнки для оздобле­н­ня сувенірних виробів (пасхальна писанка, 1993) та предметів повсякден­ного вжитку (кухлі, набори для спецій та напоїв). Живописні композиції А. вирізняються щільністю побудови, малюнки — чіткістю та вправністю викона­н­ня, жорстким мазком пензля. 1985—86 працював бригадиром копіювальників оздоблювального виробництва на Київській фабриці хусток, де створював ескізи квіткових мотивів для декорува­н­ня хусток; 2001—10 — на приватному під­приємстві «Міраж» художником під­лакового живопису (оздоблював мотивами петриківського декоративного роз­пису блюда, скриньки тощо). Від кінця 1990-х рр. художні орієнтири митця змінилися: народний декоративний квітковий роз­пис по­ступився абстракціям та наїву з елементами сюр­реалізму, що наочно ілюструють пере­довсім декоративні живописні композиції, що після 2010-х рр. митець створює на папері в мішаній техніці (гуаш і акрил, акрил-металік, фломастери). Ці твори, просякнуті зворушливою щирістю, вражають яскравою комбінацією кольорів. Учасник всесоюзних, всеукраїнських художніх ви­ставок від кінця 1970-х рр. Деякі роботи зберігаються в Національному музеї декоративного мистецтва України (Київ), Національному історико-етно­графічному заповід­нику «Пере­яслав», Білоцерківському крає­знавчому музеї (обидва — Київська обл.), Запорізькому художньому музеї.

Тв.: роз­писи — комплекту для напоїв (форма М. Лампеки), чайничка «Лісові квіти» (форма С. Сарапова); на вази: «Барви осені» (форма В. Щербини; усі — 1979), «Мрія» (1982, форма П. Тарасенка), «Райські квіти» (1997); декоративних тарелей: «Щедра осінь» (1983), «Червоні маки» (1984), «Квіти» (1988); проєкти малюнків — на вази: «Лотос» (1981), «Ліра» (форма В. Щербини), «Горобинка» (обидва — близько 1984), «Гортензія», «Дзвіночок», «Хризантема» (усі — 1987), «Мушля» (близько 1991, форма О. Майбороди), «Астероїд» (1995), «Росинка» (1990-і рр., форма В. Музичука); на кухлі: «Східні огірки» (1999), «Дні­пропетровську 210 р.» (1990-і рр.); малюнки для деколі — на пасхальну писанку «Святкова» (1993, форма Н. Черниченко-Лампеки), «Букет» (1995, форма О. Жникруп); живописні композиції: серія «Вітражні» (2011), «Літній на­стрій», «Франсуаза» (обидві — 2020), «Сумна леді», «Композиція 3/1», «Композиція з маскою» (усі — 2021).

Літ.: Школьна О. В. Київський художній фарфор ХХ ст. К., 2011; Лампека М. Петриківська орнаментика на київській порцеляні // Актуальні про­блеми мистецької практики і мистецтво­знавчої науки. 2013. Вип. 5.

О. П. Корусь

Додаткові відомості

Основні твори
розписи — комплекту для напоїв (форма М. Лампеки), чайничка «Лісові квіти» (форма С. Сарапова); на вази: «Барви осені» (форма В. Щербини; усі — 1979), «Мрія» (1982, форма П. Тарасенка), «Райські квіти» (1997); декоративних тарелей: «Щедра осінь» (1983), «Червоні маки» (1984), «Квіти» (1988); проєкти малюнків — на вази: «Лотос» (1981), «Ліра» (форма В. Щербини), «Горобинка» (обидва — близько 1984), «Гортензія», «Дзвіночок», «Хризантема» (усі — 1987), «Мушля» (близько 1991, форма О. Майбороди), «Астероїд» (1995), «Росинка» (1990-і рр., форма В. Музичука); на кухлі: «Східні огірки» (1999), «Дніпропетровську 210 р.» (1990-і рр.); малюнки для деколі — на пасхальну писанку «Святкова» (1993, форма Н. Черниченко-Лампеки), «Букет» (1995, форма О. Жникруп); живописні композиції: серія «Вітражні» (2011), «Літній настрій», «Франсуаза» (обидві — 2020), «Сумна леді», «Композиція 3/1», «Композиція з маскою» (усі — 2021).

Рекомендована література

Іконка PDF Завантажити статтю

Інформація про статтю


Автор:
Статтю захищено авторським правом згідно з чинним законодавством України. Докладніше див. розділ Умови та правила користування електронною версією «Енциклопедії Сучасної України»
Дата останньої редакції статті:
груд. 2024
Том ЕСУ:
стаття має лише електронну версію
Дата опублікування статті онлайн:
Тематичний розділ сайту:
Людина
Ключове слово:
художник фарфору
EMUID:ідентифікатор статті на сайті ЕСУ
885104
Вплив статті на популяризацію знань:
загалом:
636
сьогодні:
1
Бібліографічний опис:

Антоненко Георгій Володимирович / О. П. Корусь // Енциклопедія Сучасної України [Електронний ресурс] / редкол. : І. М. Дзюба, А. І. Жуковський, М. Г. Железняк [та ін.] ; НАН України, НТШ. – Київ: Інститут енциклопедичних досліджень НАН України, 2024. – Режим доступу: https://esu.com.ua/article-885104.

Antonenko Heorhii Volodymyrovych / O. P. Korus // Encyclopedia of Modern Ukraine [Online] / Eds. : I. М. Dziuba, A. I. Zhukovsky, M. H. Zhelezniak [et al.] ; National Academy of Sciences of Ukraine, Shevchenko Scientific Society. – Kyiv : The NASU institute of Encyclopedic Research, 2024. – Available at: https://esu.com.ua/article-885104.

Завантажити бібліографічний опис

Богач
Людина  |  2023
М. І. Козак
Гапонюк
Людина  |  2023
М. І. Козак
Нарікян
Людина  |  Том 22  |  2020
Л. Л. Карпінська-Романюк
ВСІ СТАТТІ ЗА АБЕТКОЮ

Нагору нагору