Сфера послуг
СФЕ́РА ПО́СЛУГ — сукупність галузей економіки, діяльність яких спрямована на надання нематеріальних благ, що задовольняють потреби населення, підприємств і держави. Вона охоплює широкий спектр видів діяльності (транспорт, торгівля, охорона здоровʼя, освіта, туризм, фінанси, страхування, інформаційні технології, професійні послуги та ін.). Особливості С. п.: нематеріальний характер продукту (послуга не має фізичної форми), високий ступінь взаємодії з клієнтом (споживач часто є учасником процесу створення послуги), одночасність виробництва і споживання, неможливість накопичення послуг. С. п. може безпосередньо залучатися до процесу виробництва (наприклад, технічне обслуговування, інжиніринг) або бути частиною відтворення робочої сили (освіта, медицина). Продуктивна праця у С. п., особливо у виробничих послугах — транспорт, звʼязок, фінанси, є такою, що створює додану вартість. У розвинених країнах вона домінує в економічній діяльності, забезпечуючи найбільшу частку ВВП і зайнятості. Економіка, що базується на послугах, характеризується меншою кількістю виробників та широким спектром постачальників послуг, що має вагоме значення для економічного прогресу і створює можливості для підприємництва. Через свою нематеріальну та мінливу природу С. п. має проблеми з вимірюванням якості, управлінням коливаннями попиту та інвентаризацією послуг.