Матрунін Борис Олександрович
МАТРУ́НІН Борис Олександрович (Матрунин Борис Александрович; 16. 06. 1895, м. Тула, Росія — 12. 10. 1959, м. Перм, РФ) — російський художник театру, живописець. Заслужений діяч мистецтв РРФСР (1959). Золота медаль Всесвіт. виставки 1937 у Парижі за макет до вистави «Бійці» за Б. Ромашовим (1936, Малий театр, Москва). Закін. училище живопису, скульптури та архітектури (1917; викл. К. Коровін) і Вищий архіт.-буд. інститут (1936) у Москві. 1936 — заступник гол. архітектора на буд-ві готелю «Москва». Від 1916 працював у моск. театрах. Оформляв вистави Малахов. літнього театру «Маленька студія» ім. Ф. Шаляпіна (1918–19), МХАТ і студії Великого театру («Євгеній Онєгін» П. Чайковського, 1922), Свердлов. театру опери та балету (нині Єкатеринбург, «Броненосець Потьомкін» О. Чишка, 1938). Виконав цикл ескізів і костюмів для Одес. опер. театру (1926, зберігаються в МТМК України, Київ), оформлення до опери «Князь Ігор» О. Бородіна (1939) у Київ. театрі опери та балету. Гол. художник Держ. ансамблю нар. танцю СРСР (1938–46; гастролі у Фінляндії, Чехословаччині, Угорщині, Румунії). Від 1944 — у Перм. театрі опери та балету: від 1955 — гол. художник-постановник, де створив сценографію до опер «Князь Ігор» О. Бородіна (1944), «Кармен» Ж. Бізе (1945), «Чорт і Кача» А. Дворжака (1955), «Овід» А. Спадавеккіа і «Маскарад» Д. Толстого (1-а премія Всесоюз. фестивалю драм. і муз. театрів, ансамблів і хорів, 1957), «Руслан і Людмила» М. Глінки (1958); вистави «Севастопольці» на музику М. Коваля (Сталін. премія, 1946); балету «Червоний мак» Р. Ґлієра (1959). М. майстерно володів світло-кольор. палітрою, переконливо використовував живописно-об’єм. принцип оформлення, де органічно поєднував тонке тонал. розроблення декорацій з логіч. і стрункою композицією. Деякі декорації зберігаються у музеї Перм. театру опери та балету.