Одеський завод поршневих кілець
ОДЕ́СЬКИЙ ЗАВО́Д ПОРШНЕ́ВИХ КÍЛЕЦЬ — підприємство у галузі машинобудування. Засн. 1925 як авторемонт. завод, створ. на базi артiлi, що виготовляла пароводяну арматуру. 1947 організовано виробництво поршн. кілець для тракторів і комбайнів, відтоді — сучасна назва; від 1994 — ВАТ, від 2011 — ПАТ. У структурі — цехи: заготівел., шліфування та мех. оброблення поршн. кілець, автомоб. поршн. кілець, інструм.; дільниці: плазмен. напилення та ремонтно-мех.; лаб.: хім., мех., аналітична. Спеціалізується на проектуванні, розробленні та виробництві поршн. кілець діаметром 30–130 мм до ДВЗ автомоб., трактор., комбайн. та ін. техніки. Фахівцями заводу спільно з науковцями Інституту чорної металургії НАНУ (Дніпро) розроблено та освоєно виробництво верх. компресій. та маслознім. кілець зі спец. профіл. сталевого прокату, що дозволило створити конкурентну продукцію відомим світ. виробникам. Нині виготовляє понад 50 типорозмiрiв i конструкцiй поршн. кiлець дiаметром 72–130 мм, що експлуатують у двигунах тракторів «Білорусь», Т-70С, ДТ-75В, Т-25А, Т-40, Т-150, комбайнів «Славутич», «Лан», «Нива», «Херсон», «Колос», «Дон», автомобілів «КрАЗ», «КамАЗ», «ГАЗ», «МАЗ», «TATРA», «ВАЗ», «Москвич», мотоциклів «ІЖ», «Ява», а також поршн. кільця до різних компресорів. Освоєно виробництво поршн. кілець до комбайну «Джон Дір», вантаж. автомобіля «Мерседес». Експорт (бл. 60 %) — країни СНД та Балтії, Польща, Болгарія, Чехія та ін. Кількість працівників (2021) — понад 40 осіб. Понад 20 р. підприємство очолює Ю. Голованов.