Лубенська Амелія-Ядвіґа
ЛУБЕ́НСЬКА Амелія-Ядвіґа (19. 11. 1852, Львів? — 27. 04. 1930, с. Сікож, нині Мазовец. воєводства, Польща) — скульпторка. Захопилася мистецтвом під впливом батька — мистецтвознавця та письменника О. Гауснера. Навч. у Кракові та Флоренції (Італія, від 1876). Працювала у Флоренції, 1879–82 — у Львові. Виконувала переважно портрети, а також міфол. та реліг. композиції у типовій для 1870–80-х рр. академ. манері. 1879–80 на замовлення Ю. Захаревича виконала у Львові мармур. скульптури для інтер’єру костелу францисканок: статуї Богоматері (збережено) та св. Франциска Ассизького, рельєфи «Христос і самарянка», «Св. Іван Хреститель». 1882 Л. створила гіпс. модель статуї «Христос на Оливній горі». Цю модель, виконану Т. Блотницьким 1884 у пісковику, та фігуру Христа встановлено на фасаді костелу редемптористів у м. Мостиська (нині Львів. обл.). 1879–80 експонувала на виставках у Львові барельєф «Піґмаліон і Галатея», погруддя «Терезіна» (мармур) і свого чоловіка З. Лубенського (бронза). На замовлення Л. скульптор М. Завейський 1891 виконав надгробок О. Гауснера з мармур. портрет. медальйоном (Личаків. цвинтар, Львів). Деякі роботи зберігаються у Львів. музеї історії релігії, музеях Польщі.
Додаткові відомості
- Основні твори
- «Північна амазонка», «Слов’янка», «Українка» (усі — 1879), «Калабрійська селянка», «Дівчинка в капелюсі», медальйон «Фурії (Ефіопки)», «Автопортрет», «Юнак», «Скульптор І. Залуський», «Терезіна» (усі — 1880), рельєфи «Христос», «Хрещення Христа», «Видіння св. Франциска», фігурна композиція «Видіння Серця Ісуса св. Маргариті» (усі — 1881), «Голова Христа» (1899), алегор. фігура «Полонія» (1890-і рр.).