Розмір шрифту

A

Логотип

ЛОГОТИ́П (від лого… і τύπος — знак, від­биток) — графічний текс­товий символ у ви­значеній послідовності слів, літер та інших елементів композиції, що пред­ставляє конкретний субʼєкт чи обʼєкт (територіальне утворе­н­ня, під­приємство, компанію, орга­нізацію, заклад, подію, акцію, приватну особу, продукт) і використовується ними для впі­знаваності у соціумі. Найдавнішими формами Л. є знаки-кле­йма для ідентифікації товару й належності його до виробника. В умовах актив. роз­витку ремесел і торгівлі такі знаки використовували для захисту якості товару, роз­пі­знава­н­ня, створен­ня репутації виробника. Знаки-кле­йма разом з обʼєктами матеріал. культури ві­домі від давніх часів у Єгипті, Греції, Київ. Русі (див. Видавничий знак, Геральдика). Термін «Л.» виник на поч. 19 ст. як синонім до поня­т­тя «лігатура» (обʼ­єд­на­н­ня 2–3 знаків друкар. шрифту) і мав ви­гляд текст. кліше, яке не потрібно щоразу набирати (напр., заголовок газети, рубрики); набув пошире­н­ня після хвилі під­йому виробництва, що зумовило зро­ста­н­ня обсягів продукції, експорту та конкуренції. У 20 ст. Л. називали шрифт. стилізов. накресле­н­ня назви, саму назву на по­значе­н­ня власника Л. чи продукту його діяльності. Пізніше і дотепер Л. некоректно називають не лише шрифт. образ, але й емблему. Л. як візитівку і важливий елемент іміджу компанії використовують власники для ідентифікації своєї діяльності, щоб від­різнятися в рамках однієї галузі, під­тримувати уста­лену високу репутацію у споживача і гарантувати якість продукції. Л. є неодмін. і необхід. елементом реклам. кампаній у ринк. середовищі. Л. виконує функції: фактичну (канал, контакт між носієм і споживачем; напр., вивіски на будинках, таблички офісів), екс­пресивну (ві­зуал. пові­домле­н­ня при­значе­н­ня компанії, зокрема її ідентичність та характеристики), референтну (інформація про продукт-під­сумок характеристики компанії), ім­пресивну (враже­н­ня від побаченого, вплив на споживача), поет. (емоц. від­чу­т­тя, естет. сприйня­т­тя), металінгвістичну (інформ. код пові­домле­н­ня, сло­весне і символ. сприйня­т­тя). Для ефектив. рекламо­спроможнос­ті Л. має бути оригін., лаконіч., асоціат., інформатив., вираз., функціонал., універсал., впі­знаваним, а також легко запа­мʼятовуватися. Графіч. образ (характер шрифту, композиц. й кольор. виріше­н­ня) має від­повід­ати діяльності власника Л., певним культур. традиціям і мен­талітету споживачів. Типи Л.: 1) текс­тові (графічне скорочене чи повне накресле­н­ня назви) з викори­ста­н­ням різноманіт. шрифт. гарнітур чи спеціально роз­роблених шрифт. знаків; 2) знакові (фірм. буквен. знак); 3) комбіновані (фірм. блок — по­єд­на­н­ня Л. і знака-символу). Роботу над Л. роз­починають з до­­слідж. змісту діяльності замов­ника, існуючих дизайнер. роз­робок у галузі. Пошук і точне формува­н­ня ідеї, вибір шрифту, кольору, роботу з ескіз. варіантами завершують заг. композицією та її частинами. Л. повинен легко прочитуватися на різних носіях і при мас­штабуван­ні не втрачати виразності сприйня­т­тя. Оригін. ідея у концентров. і вишукано графіч. фор­мі з виправ­даною кількістю кольо­рів чи у чорно-білій гамі успішно виконає місію у пере­насич. візуал. інформ.-комунікат. просторі. Зареєстров. Л. захищає власника від недобросовіс. кон­куренції і до­зволяє суд. захист. Для споживача наявність Л. виробника з усталеною репутацією є надій. гарантією якості продукту. Завдяки без­упин. кон­куренції вже не стільки товарів, а їхніх виробників загострюється справжня боротьба за ви­зна­н­ня, авторитет і пре­стиж, за особливу позицію на ринку, влас­не «облич­чя», нематеріал. характеристику — бренд, який неможливо створити без Л. У повсякден. житті Л. допомагають орієнтуватися у сучас. змагал. стосунках та здійснювати сві­домий вибір.

Рекомендована література

Іконка PDF Завантажити статтю

Інформація про статтю


Автор:
Статтю захищено авторським правом згідно з чинним законодавством України. Докладніше див. розділ Умови та правила користування електронною версією «Енциклопедії Сучасної України»
Дата останньої редакції статті:
груд. 2016
Том ЕСУ:
17
Дата виходу друком тому:
Тематичний розділ сайту:
Підприємcтва
EMUID:ідентифікатор статті на сайті ЕСУ
56160
Вплив статті на популяризацію знань:
загалом:
665
сьогодні:
1
Дані Google (за останні 30 днів):
  • кількість показів у результатах пошуку: 652
  • середня позиція у результатах пошуку: 18
  • переходи на сторінку: 1
  • частка переходів (для позиції 18): 10.2% ★☆☆☆☆
Бібліографічний опис:

Логотип / В. К. Шостя // Енциклопедія Сучасної України [Електронний ресурс] / редкол. : І. М. Дзюба, А. І. Жуковський, М. Г. Железняк [та ін.] ; НАН України, НТШ. – Київ: Інститут енциклопедичних досліджень НАН України, 2016. – Режим доступу: https://esu.com.ua/article-56160.

Lohotyp / V. K. Shostia // Encyclopedia of Modern Ukraine [Online] / Eds. : I. М. Dziuba, A. I. Zhukovsky, M. H. Zhelezniak [et al.] ; National Academy of Sciences of Ukraine, Shevchenko Scientific Society. – Kyiv : The NASU institute of Encyclopedic Research, 2016. – Available at: https://esu.com.ua/article-56160.

Завантажити бібліографічний опис

ВСІ СТАТТІ ЗА АБЕТКОЮ

Нагору нагору