Розмір шрифту

A

Педагогіки Інститут НАПНУ

ПЕДАГО́ГІКИ Ін­ститут НАПНУ Заснований 1926 з на­звою Український НДІ педагогіки на базі науково-дослідної кафедри педагогіки Харківського ІНО та Харківської дослідної станції Управлі­н­ня соціального вихова­н­ня Наркомосу УСРР як перша наукова установа з ви­вче­н­ня про­блем освіти. 1930 створена Київська філія НДІ, куди 1934 пере­їхала дирекція (у Харкові залишився Харківський ін­ститут педагогіки, який функціонував до 1936). У 1955 пере­йменований у НДІ педагогіки УРСР. 1992 отримав сучасну назву та уві­йшов до структури НАПНУ. В Ін­ституті функціонують 16 наукових від­ділів (історії та філософії освіти; порівняльної педагогіки; дидактики; початкової освіти; на­вча­н­ня української мови та літератури; моніторингу та оцінюва­н­ня якості загальної середньої освіти; ін­новацій та стратегій роз­витку освіти; на­вча­н­ня іноземних мов; су­спільство­знавчої освіти; на­вча­н­ня гео­графії та економіки; технологічної освіти; на­вча­н­ня мов національних меншин та зарубіжної літератури; біо­логічної, хімічної та фізичної освіти; STEM-освіти; математичної та інформатичної освіти; економіки та управлі­н­ня загальною середньою освітою). В установі працюють 153 наукові спів­робітники, серед них — 8 академіків, 4 члени-кореспонденти НАПНУ, 30 докторів та 52 кандидати наук. Ін­ститут ві­домий науковими школами, пред­ставники яких зробили істотний внесок у роз­виток різних галузей української педагогічної науки: початкової освіти (О. Савченко, Н. Бібик, М. Вашуленко, Н. Скрипченко, О. Оно­прієнко, М. Бог­данович) і дидактики (В. Онищук, В. Паламарчук, В. Помагайба), методик на­вча­н­ня української мови і літератури (О. Бандура, О. Біляєв, Т. Бугайко, П. Волинський, Н. Волошина, О. Мазуркевич, В. Масальський, В. Скуратівський, І. Ґудзик), математики (О. Астряб, М. Бурда, Ю. Мальований, І. Тесленко, О. Дубинчук), фізики (О. Буга­йов, С. Гончаренко, О. Ляшенко, О. Бабенко), гео­графії (В. Корнєєв, О. Топузов, А. Сиротенко, М. Откаленко), хімії (О. Астахов, Н. Буринська, Л. Величко), спеціальної педагогіки (І. Єременко, М. Ярмаченко, І. Маргуліс), історії (О. Пометун, М. Лисенко), історії освіти і педагогіки (М. Даденков, Н. Дічек, О. Сухомлинська, С. Чавдаров, Л. Березівська, Н. Калениченко). В установі в різні роки також працювали І. Соколянський, Я. Чепіга, О. Залужний, Я. Рєзнік, як науковий кореспондент спів­працював В. Сухомлинський. Основне зав­да­н­ня Ін­ституту — теоретичне і методичне забезпече­н­ня функціонува­н­ня та роз­витку системи загальної середньої освіти в Україні. Вчені об­ґрунтували концептуальні засади загальноосвітньої школи України в нових історичних умовах, новий зміст загальної середньої освіти, втілений у державних стандартах, дидактико-методичну систему початкової освіти, а також на­вча­н­ня предметів в основній і старшій школі. Один із остан­ніх ін­новаційних проєктів — створе­н­ня на засадах узгодже­н­ня змісту цілісного комплексу модельних на­вчальних про­грам та під­ручників з 15-ти предметів (інтегрованих курсів) на адаптаційному циклі базової середньої освіти, модельних на­вчальних про­грам з основних предметів для 7—9 класів, що впроваджені в практику нової української школи. Спів­робітники Ін­ституту забезпечують науково-методичний су­провід на­вча­н­ня в умовах воєн­ного стану (проведе­н­ня онлайн-уроків, роз­робле­н­ня на­вчальних і методичних матеріалів для ди­станційної форми на­вча­н­ня, моніторинг освітніх втрат та роз­робле­н­ня рекомендацій з їхньої компенсації тощо). Ін­ститут є засновником журналу «Українська мова і література в школі» (1997), «Українського педагогічного журналу» (2014), збірника наукових праць «Про­блеми сучасного під­ручника» (2002). Перший директор — О. Попов (1926—29), нині Ін­ститут очолює О. Топузов (від 2013).

Іконка PDF Завантажити статтю

Інформація про статтю


Автор:
Статтю захищено авторським правом згідно з чинним законодавством України. Докладніше див. розділ Умови та правила користування електронною версією «Енциклопедії Сучасної України»
Дата останньої редакції статті:
груд. 2024
Том ЕСУ:
стаття має лише електронну версію
Дата опублікування статті онлайн:
Тематичний розділ сайту:
Наукові центри
EMUID:ідентифікатор статті на сайті ЕСУ
882247
Вплив статті на популяризацію знань:
загалом:
6
сьогодні:
1
Бібліографічний опис:

Педагогіки Інститут НАПНУ / М. В. Головко // Енциклопедія Сучасної України [Електронний ресурс] / редкол. : І. М. Дзюба, А. І. Жуковський, М. Г. Железняк [та ін.] ; НАН України, НТШ. – Київ: Інститут енциклопедичних досліджень НАН України, 2024. – Режим доступу: https://esu.com.ua/article-882247.

Pedahohiky Instytut NAPNU / M. V. Holovko // Encyclopedia of Modern Ukraine [Online] / Eds. : I. М. Dziuba, A. I. Zhukovsky, M. H. Zhelezniak [et al.] ; National Academy of Sciences of Ukraine, Shevchenko Scientific Society. – Kyiv : The NASU institute of Encyclopedic Research, 2024. – Available at: https://esu.com.ua/article-882247.

Завантажити бібліографічний опис

ВСІ СТАТТІ ЗА АБЕТКОЮ

Нагору нагору